ZASADY MBCS

 

Zasady MBCS mind body connection system

 

1

Buduj relacje najpierw ze sobą samym, dopiero potem z innymi. Najlepszym sposobem na zbudowanie dobrej relacji (tak samo zawodowej jak i prywatnej) z drugim człowiekiem jest zbudowanie wcześniej głębokiej relacji ze sobą samym.

 

2

Żyjemy i wchodzimy w relacje według ustalonego skryptu na życie. Skrypt to nieświadomy plan, który stworzyliśmy dawno temu w procesie dorastania. Może być wygrywający, przegrywający i banalny (nijaki). Dopóki nie rozpoznamy skryptu budujemy relacje nie mając na nie wystarczającego wpływu. Sposobem na rozpoznanie skryptu jest rozwijanie kompetencji do życia w zadziwieniu (nie mylić z życiem w stanie poirytowania). Żeby móc się dziwić, konieczne jest rozwijanie uważności i odwagi do regularnych spotkań z ludźmi, którzy potrafią nas zaskoczyć innym spojrzeniem i perspektywą niż nasza. Bez tych rzeczy ciągle kręcimy się w sosie własnych przekonań i mechanizmów obronnych, które nie pozwalają budować relacji w bardziej optymalny sposób.

 

3

Jeżeli nie robisz nic, żeby się zatrzymać, znasz tylko część siebie, która jest w ciągłym ruchu. Jeżeli chciałbyś lepiej podejmować życiowe decyzje, być zdrowszy i bardziej szczęśliwy i mieć lepsze relacje z innymi, dołącz do swojego życia właściwą dla siebie medytację. Naucz się medytować. Nie pomyl medytacji z uduchowioną egzaltacją. Medytacja jest do bólu konkretna, gdyż polega na zwróceniu uwagi na własne ciało lub jakąś jego część.

 

4

Jakość życia i relacji to nie kwestia przypadku. To kwestia treningu. Przekraczaj stopniowo swoje granice fizyczne, intelektualne, uczuciowo-emocjonalne i finansowe. Trening to wszystko co trzeba zrobić, ponieważ doskonalenie się zapobiega rozpadowi.

 

5

Każdego dnia poddawaj się działaniu zimnej a najlepiej lodowatej wody. To jedna z najlepszych możliwych medytacji. Poprawia Twoje zdrowie, Twój sposób myślenia, odczuwania i budowania relacji z innymi. Działa na układ odpornościowy i nerwowy. To najlepszy i najmocniejszy trening mindfulness (uważności), jaki zastosowałem na sobie. Rób to jednak zgodnie z zaleceniami ludzi, którzy się na tym znają lub jeśli masz jakikolwiek kłopoty ze zdrowiem – po konsultacji z lekarzem.

 

6

Poddaj się treningowi, który pomoże Ci pracować na stałym powiększaniem współczucia i empatii. Jeśli naprawdę chcesz być szczęśliwy w relacjach z innymi, to właśnie współczucie i empatia Ci w tym pomogą. To podstawa każdej dobrej relacji. Pamiętaj, że nie musisz kogoś lubić, żeby zachować się empatycznie wobec niego. Co więcej, empatia ochroni Cię przed ewentualną wzajemną niechęcią.

 

7

Ćwicz zadawanie pytań. Sobie i innym. W trakcie procesu socjalizacji nasz mózg został przygotowany do udzielania odpowiedzi, słabo natomiast radzi sobie z zadawaniem pytań. Nasza kreatywność rośnie, kiedy ćwiczymy zadawanie pytań.

 

8

Ćwicz słuchanie. Nie polega ono na milczeniu, potakiwaniu ani też na patrzeniu w oczy. Jest po prostu umiejętnością redukcji własnych myśli tylko do tych niezbędnych. Dopiero zdolność do takiej koncentracji na drugim człowieku, która powoduje, że wyłączamy myśli związane z jego oceną jest słuchaniem.